ایــــرال با هدف مدیریت معمار-محور پروژه های ساختمانی با دیدگاه رهبری گروه و اعتماد متقابل تأسیس شد. ما با هدف براورده کردن انتظارات و نیازهای شما از ساختمان، خطرات و علایق پروژه شما را نه تنها به عنوان طراح بلکه به عنوان یک شریک درک می کنیم. ما بر رهبری معمار به عنوان برنامه ریز دورنمایی برای زندگی آینده، مدیریت مبتنی بر واقعیت و تصمیم گیری، توسعه مشارکت بین مالک-معمار-سازنده ، بهبود مستمر و یادگیری ، مشارکت و توسعه اعضای تیم ، کیفیت طراحی، پیش گیری از هدر رفت سرمایه بوسیله دانش مهندسی و راهکارهای علمی صرفه جویی در مصرف انرژی تأکید می کنیم.

محل لوگو

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 24
  • بازدید دیروز : 28
  • بازدید کل : 38173

معرفی ورکشاپ مهارتهای تخصصی معماری ورود به بازار کار


معرفی ورکشاپ مهارتهای تخصصی معماری ورود به بازار کار

ساختمان ، از ایده تا اجرا: 

 

ورکشاپ اول - طراحی آپارتمانی ؛ از دستور نقشه تا جواز.

ورکشاپ دوم - روشهای اجرا ؛ از نقشه تا ساخت.

 هزینه ثبت نام ورکشاپ اول : 600000 تومان.

هزینه ثبت نام ورکشاپ دوم : 600000 تومان.

 

اهدف برگزاری کارگاه آموزشی : 

  • از بین بردن خلائ بین دانشگاه و کار
  • هدایت فارغ التحصیلان معماری به بازار کار حرفه ای
  • ایجاد فضایی امن به جهت تجربه کاری بانوان 
  • کسب تجربه از محیط طراحی و اجرای پروژه های ساختمانی
  • ارتقای سطح علمی بانوان شاغل در حرفه معماری
  • افزایش اعتماد به نفس و خود باوری بانوان

 

ضرورت برگزاری کارگاهای نخصصی جهت ورود به بازار کار

مریم آقامری – مهرماه نو و پنج

تفاوتهای آموزش سنتی و آکادمیک

در نظام سلسه مراتبی معماری سنتی ایران معمار ، استادکار ، بنا...باحفظ مقام و مرتبه استاد و شاگردی دانش و تجربه خود را به نسلهای آینده انتقال میدادند ؛دانش معماری از بین نمی رفت بلکه سینه به سینه منتقل میشد. شرایط امروز حاکم بر بازار کار حرفه ای ما کاملا در تضاد با این نظام استاد و شاگردی گذشته است.آموزش و کار معماری دو شاخه کاملا مجزا شده است و ارتباط بین این دو مدام ضعیف تر می گردد

کیفیت فدای کمیت

افزایش بی رویه تاسیس دانشکده های معماری ، روند رو به رشد پذیرش دانشجو حتی بدون کنکور در کلیه مقاطع کاردانی تا دکترا ، متاسفانه کیفیت را فدای کمیت کرده است . این امر سبب نامناسب بودن روشهای آموزشی در برخی از دانشکده های جدید التاسیس ، کمبود اساتید با تجربه حاضر به تدریس در مقطع مورد نظر و استخدام افراد نا کار آمد در بدنه آموزشی شده است . عدم اطلاع برخی از اساتید جوان با روشهای صحیح آموزش ، قطع ارتباط استاد و شاگردی بین اساتید جوان امروز با اساتید با تجربه و قطع خط سیر سلسه مراتبی استاد و شاگرد از دیگر پیامدهای افزایش پذیرش دانشجوی معماری است . در نتیجه غالب معماران جوان امروز – حتی در مقاطع عالی تحصیلی - از نعمت حضور استاد معماری که تجربه و مهارت کسب و کار را از او بیانوزند برخوردار نیستند ، و با این شرایط وارد بازار کار می شوند .

تفاوت آموزش در دانشکده و نیاز کارفرما

تجربه آموزش آکادمیک محدود به سه یا چهار سال دانشکده معماری شده که با شرایط واقعی کار کاملا متفاوت است.

مشاورها اغلب آموزش و سلسله مراتب و استانداردهای خود را برای ورود یک آماتور داشته و نیروی کار را با توجه به استانداردها و نظام سلسله مراتبی خود تربیت کرده و نقش کنترل کیفیت را بدرستی ایفا مینمایند. در مقابل ، شرکتهای ساختمانی کوچک ، ساخت و ساز های محلی یا خانوادگی ،که حجم وسیعی از اغلب ساخت و سازهای مسکونی را تشکیل می دهند - بزرگترین مرجع جذب و به کار گیری این افراد بدون تخصص و یا ناشی و آماتور از نظر کار حرفه ای معماری هستند. متاسفانه بخش وسیعی از بازر کار ساختمانهای مسکونی و کارفرماهای خصوصی امروز توسط همین افراد تازه کار یا بدون مهارتی ادلره می شود که بعضا شامل دانشجویان با استعداد و یا بدون استعدادی است که بدون در نظر گرفتن سلسله مراتب و استانداردهای حرفه ای درست ، وارد رقابت و یاهمکاری با بساز و بفروش های ساختمانی میشوند. متاسفانه این نظام کار به جهت حاکم بودن سلیقه کارفرما و عدم وجود مرجعی برای استانداردهای صحیح کاری و با نبود مرجع مناسب آموزشهای حین کار ، اغلب این مهندسان جوان امکان یادگیری مناسب را نخواهند داشت.

معماران جوان ، در بازار کار تجربه کسب می کنند ؛ اما به چه قیمت؟

هر معمار فارغ اتحصیل پس از دو یا سه سال کار آموزی یا حضور در شرکتهای مشاور و انجام پروژه های خصوصی تجربه لازم را کسب می کند اما به چه قیمت ؟در بهترین حالت سبب بروز خطااهای مهندسی ، کاهش راندمان کاری لازم و نیاز به نیرویی جهت کنترل فرد مورد نظر خواهد شد و در سایر شرایط ممکن است کسب تجربه این فرد به قیمت ایجاد ساختمانهای ناماسب و بی کیفیت و یا هدر دادن سرمایه های هنگفت انجام شود. این در حالی است که در سایر کشورها انرژی و شوق یک دانش آموخته جوان معماری صرف انجام کارهای خلاقانه و با راندمان بالا می شود.

آمار و ارقام

35 هزار فارغ التحصیل در رشته معماری و ساختمان ، 27 هزار شاغل و 8 هزار نفر بیکار داریم. نرخ بیکاری در رشته معماری و ساختمان 23 درصد است.

چرا مسکونی؟

ایراد غالب ساخت و سازهای مسکونی امروز عدم کیفیت و جانمایی ، هندسه پلان ، ابعاد فضاها و استفاده مناسب از فضا می باشد که متاسفانه ناشی از عدم تسلط حرفه ای به کار مسکونی ، به کار گماردان افراد ناوارد و یا نداشتن مهارت صحیخ گفتگو با کارفرما است . این در حالی است که کشور ما امروز با سیل جمعیتی از معماران فارغ التحصیل و بیکار یا جویای کار مواجه است. با مقایسه آماری حجم ساخت و ساز مسکونی ، میزان ساخت و ساز مناسب ، و تعداد معماران میتوان نتیحه گرفت یکی از عوامل موثر در عدم کیفیت ساخت و ساز مسکونی امروز ناوارد بودن افراد فعال در این زمینه است. این در حالی است که نهادهای جون شهرداری و سازمان نظام مهندسی بانی کنترل کیفیت در نظام ساخت و ساز مسکونی امروز هستند. آزمونهای ورود به حرفه به عنوان مرجعی برای کنترل کیفی مهندسان ، دوره های آموزشی و نهایتا سیستمهای نظآرتی و مصوبات این نهادها اگرچه میتوانند مبین پیاده سازی استانداردهای اولیه و لازم و ضروری در ساختمان باشند،اما به تنهایی نمیتوانند ضامن کیفیت معماری مسکوتی کشور باشند. در مقابل نقش شرکتهای ساختمانی و بخصوص نهادهای آموزش معماری به مرور کم رنگ شده است این در حالی است که افزایش بی رویه پذیرش دانشجویان معماری سبب، عدم به کارگیری افراد با صلاحیت و تجربه کافی جهت آموزش در مقاطع گوناگون می گرذ. حرفه ای ها از تدریس سر باز می زنند و ....به هر حال کیفیت آموزش معماری به حدی پلیین است که دانشجو در زمان فارغ التحصیلی شاید حتی اصول اولیه نقشه کشی را نداند.چه رسد به ابعاد فضاها و سایر مسایل ....

آموزشهای مناسب جهت ورود به بازار کار

اولویت اول غالب فارغ التحصیلان معماری یادگیری نرم افزار است. برنامه هایی چون اتوکد فتوشاپ رویت مکس .... گرچه اهمیت فراوان به عنوان یک ابزار کار معماری دارد ، اما ورود کامپیوتر به عرصه معماری شاید یکی از این معضلات است .چراکه اپراتور بر معمار و طراح ارجعیت یافته و این امر سبب سهولت کپی کاری و رنگ باختن اهمیت خلاقیت در طراحی می گردد.

تعداد دانشجویان بیکار بازار پروژه های معماری را داغ تر کرده است .

 

 

معرفی دوره ها :

ورکشاپ اول - طراحی آپارتمانی ؛ از دستور نقشه تا جواز.

 

 

اهداف دوره : تسلط بانوان دانش آموخته معماری بر طراحی آپارتمان مسکونی ؛ پرورش ایده خاص توام با رعایت قوانین و مقررات ملی با هماهنگی بین کلیه ارکان طرح

ویژگی های این دوره :

  • برگزاری کلاسها به صورت کارگاه آموزشی کاربردی

مناسب برای :

  • دانشجویان معماری و ساختمان
  • دانش آموختگان رشته های فنی مهندسی
  • علاقه مندان به انجام پروژه های فردی و کار آزاد یا تاسیس دفتر فنی
  • افرادی که از تجربه ورود به بازار کار بر خوردار نیستند.

سرفصلهای آموزشی : 

  • اصول ترسیم نقشه های ساختمانی
  • روند طراحی واحد مسکونی آپارتمانی ، لکه گذاری ، حوزه بندی ، پارکینگها ، ستون کذاری ، داکت ، هماهنگ سازی سازه تاسیسات و معماری ، مقررات ملی ساختمان 
  • ابعاد ، اندازه و ارگونومی در فضاهای داخلی
  • طراحی نما و انتخاب مصالح
  • ارائه و کنترل نقشه ها

 

جهت ثبت نام کیلیک کنید. 

 

 

ورکشاپ دوم - روشهای اجرا ؛ از نقشه تا ساخت.

 

 

 

اهداف دوره : تسلط بانوان معمار بر اجرای طرح  آپارتمان مسکونی ؛ آماده سازی نقشه های اجرایی و کارگاهی مطابق با مراحل و روشهای واقعی ، درست و منطقی  اجرای ساختمان

ویژگی های این دوره :

  • برگزاری کلاسها به صورت کارگاه آموزشی کاربردی
  • بیان کامل نکات و اصول اجرایی ساختمان از تحویل زمین تا کلید به طور عملی به همراه بازدید از پروژه های ساختمانی

مناسب برای :

  • علاقه مندان به اجرای پروژه های فردی و کار آزاد یا تاسیس دفتر فنی ساختمانی
  • افرادی که از تجربه اجرایی پروژه های ساختمان بر خوردار نیستند.
  • مهندسین علاقه مند به اجرای پروژه ای که طراحی کرده اند
  • سازندگان ، مجریان و سرمایه گذاران در پروژه های عمرانی خصوصی ودولتی
  • دانشجویان معماری و مهندسی در کلیه مقاطع تحصیلی

 

سرفصلهای آموزشی :

  • تخریب ، آماده سازی زمین و تجهیز کارگاه
  • گود برداری ، تسطیح ، سازه نگهبان و دیوار حایل، نیلینگ
  • فونداسیون ، اسکلت فلزی ، سقف رشه فولادی
  • عمیات سفت کاری
  • عمیات نازک کاری داخلی
  • اجرای نما

زمان برگزاری: از 7 آذر ماه 95

محل برگزاری: تهران ، شهرک اکباتان ، خیابان شهید نفیسی، سه راه مخابرات ، بین فیات و فرهاد غربی ، برج سبز ، طبقه چهارم ، واحد نوزده

طول دوره آموزشی : 64 ساعت

الزامات جهت اخذ گواهی پایان دوره:

1-حضور در حداقل دو سوم زمان دوره (12 ساعت )

2- شرکت در آزمون پایان دوره

3- ارایه مدارک ثبت نامی و تکمیل فرایند ثبت نام

 

جهت ثبت نام کیلیک کنید.

 

 

 

#طراحی_اقلییمی #طراحی_آپارتمانی#طرح_معماری_آپارتمان_مسکونی #طرح_معماری_قوانین_شهرداری #طرح_معماری_مسکن #خانه_زیبای_من #خانه_زنگی #مماران #معمار #مماری #مهندس_معمار #استخدام_مهندس_معمار #استخدام_معمار#اسخدام_معماری #استخدام_کارآموز_معماری #کارآموز_معماری #استخدام #ورکشاپ #خانه #ورکشاپ_معماری #ورکشاپ_طراحی_مسکن #ورکشاپ_طراحی_آپارتمان #ورکشاپ_طراحی_آپارتمان_مسکونی #ورکشاپ_نظام_مهندسی #ورکشاپ_قوانین_نظام_مهندسی #ورکشاپ_طراحی_معماری_پایدار #ورکشاپ_طراحی_معاری_زمینه_گرا #ورکشاپ_طراحی_معماری_اقلیمی #مبجث_نوزده_مقررات_ملی #مبحث_19_مقررات_ملی #مبحث_19_مقررات_ملی_ساختمان #مبحث_نوزده_مقررات_ملی_ساختمان #مبحث_سوم_مقررات_ملی_ساختمان #مبحث_چهارم_مقررات_ملی_ساختمان #مبحث_4_مقررات_ملی_ساختمان #مبحث_3_مقررات_ملی_ساختمان #نقشه_کشی_معماری #نقشه_کشی_فاز_دو_معماری #رسم_فنی #آموزش_مقررات_ملی_ساختمان #آموزش_عملی_مقررات_ملی_ساختمان #آموزش_مبحث_سوم_مقررات_ملی_ساختمان #آموزش_مبحث_چهارم_مقررات_ملی_ساختمان #آموزش_مبحث_نوزده_مقررات_ملی_ساختمان#آموزش_مبحث_چهار_مقررات_ملی_ساختمان #آموزش_مبحث_سه_مقررات_ملی_ساختمان #آموزش_الزامات_عمومی_ساختمان #آموزش_صرفه_جویی_در_مصرف_انرژی #آموزش_محاسبه_عمق_سایه_بان #آموزش_طراحی_معماری_اقلیمی #آموزش_محسب_ضخامت_عایق_حرارتی #آموزش_طراحی_آپارتمانی#آموزش_مهارتهای_تخصصی_ورود_به_بازار_کار #مهارتهای_تخصصی_معماری_ورود_به_بازار_کار #ساختمان #ساختمان_از_ایده_تا_اجرا

 

 

 

  انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۵               تعداد بازدید : 258

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

تهران ، شهرک اکباتان ،خیابان نفیسی ، پلاک 59 ، برج سبز ، طبقه 4، شماره 19

طراحی و ساخت آپارتمان و ویلا، طرح و اجرای دکوراسیون داخلی، مشاوره آنلاین و حضوری

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما